Konkurs Żagle Warmii i Mazur ma celu wyłonienie przedsiębiorstw, których produkty, usługi i postawa przyczyniają się do promocji województwa w Polsce oraz za granicą. Atraktyjność lokalnych produktów i usług tkwi przede wszystkim w wyskoiej jakości, gwarantowanej przez długoletnie tradycje i doskonałe warunki środowiskowe.
Stworzenie logotypu, filmu oraz hasła reklamowego
Piorytetem przy tworzeniu identyfikacji wizualnej było nawiązanie do tematyki żeglarstwaniezwykle charakterystycznej dla regionu Warmii i Mazur. W proponowanym przez nas projekcie możemy zauważyć wizerunek kecza, nowoczesnego żaglowca
dwumasztowego o pierwszym maszcie wyższym noszącym skośne ożaglowanie.
Układ trójkątów (żagli) odnosi się również do tendencji rozwojowej przedsiębioratw przedstawionej za pomocą wykresów liniowych. sąsiadujące trójkąty (żagle) symbolizują wzajemną współprace i zdrową konkurencję.
Kolorystyka znaku/symbolu jest istotnym czynnikiem kształtujacym tozsamość i sposób postrzegania marki. Kolory znaku oraz elementów systemu identyfikacji powinny być jak najbardziej zblizone do kolorów określonych w Pantonie, niezależnie od techniki reprodukcji.
Podstawowa kolorystyka symbolu to: żółty (symbol słońca), jasny zielony ( symbol lasów, zieleni) odcienie błękitu (symbol jezior).